söndag 18 maj 2008

Dagens trädgårdsbilder

Den lila blomman är en klematis som heter "Blue Ravine" - den är jättefin! Jag satte den i höstas. Den ljusrosa är "Montana Rubens" - en av mina absoluta favoriter! Starkväxande och med massor av blommor. Synd att den bara blommar i maj, men då är den himla fin alltså!


Detta är klematisen "President", blomman är jättestor och jättefin! Satte jag också i höstas. Har inte växt till sig ordentligt än men jag hoppas att den överlever och blir riktigt stor och rikblommande framöver!

Fikonen blir större och större!

En Iris som fanns i trädgården när vi flyttade hit. Den är superfin. Tyvärr har jag misshandlat dem och flyttat runt dem hit och dit. Så nu är det bara en eller två som blommar i år. Jag ska försöka låta bli att flytta dem nu så att de kan få utvecklas i fred :-)

Blommande "Ormrot". Mycket fin!

Lejongap som redan blommar! Jag trodde inte att de var så tidiga? Kul!

Inga kommentarer: